1.8.23

Seksuaalisesta ahdistelusta

 Isäni sanoi aikanaan että mitä ei voi peittää, sitä pitää korostaa. Yleensä puhuttiin sisustuksesta, mutta näin nettiaikana olen aika pitkälti myös vetänyt sen omaan blogiini ja muuhunkin; kun joku asia on karannut käsistäni, helpoin tapa käsitellä asiaa on kirjoittaa se auki.

Valitettavasti uusimman kumppanini eksä on se, joka on aiheuttanut niin paljon päänvaivaa ja paskaa, että ajattelin käydä sitä vähän läpi. Kysymättä lupaa itseasiassa keneltäkään, en kumppaniltani, en kyseiseltä eksältä. Haluan tilanteen pois päästäni, haluan oikoa asioita ja haluan kertoa että "kaunis anteeksipyyntö" on kaikkea muuta kuin todellisuudessa kaunis. Siitä kun ottaa vittuilun pois, ei jää jäljelle kuin tyhjiä sanoja. Tiedän kirjoitukseni aiheuttavan mielipahaa kumppanilleni ja eksälleen, mutta koska jälkimmäiseksi mainittu veti pelin aika likaiseksi, koen etten enää viitsi niellä sitä paskan määrää mitä minulle on tässä syötetty.

Eli: Kumppanini seurusteli 20 vuotta sitten ihmisen kanssa, jonka kanssa tiet erosivat yhteensopimattomuuden takia. Sen jälkeen suhde jatkui kasuaalina seksisuhteena, lähinnä suihinottojen merkeissä. Muutamia kertoja vuodessa ja muutamia hiljaisia vuosia välissä. Kumppanini on ollut minulle avoin tämän kahden vuoden ajan elämästään, tunteistaan, tuntemuksistaan.. Ja lopulta kun olemme puhuneet suhteen säännöistä, olemme valinneet että vaikka satuttaisimme toisiamme, olemme rehellisiä. Brutaalin rehellisiä. Ja ymmärrän, että se hämmentää tätä eksää suuresti.
Tilannehan oli niin että nämä kaikki asiat olivat tiedossa kun päätin laittaa viestin tälle ihmiselle; halusin tutustua muodollisesti, koska kyseessä oli kumppanilleni tärkeä ihminen. Olen tutustunut myös muihin hänen elämänsä ihmisiin, joten tämä eksä, joka viikottain (useita kertoja viikossa) piti yhteyttä, oli tietenkin listalla "tutustumisen arvoinen ihminen mikäli ajattelemme että M muuttaa tänne suunnalle, jotta k.o ihminen kokee turvalliseksi vierailla meilläkin."

Siitä alkoi se avoimen kirjeen julkaisemiseen johtanut episodi.
Ensin hän otti yhteyttä ihmisiin, ja alkoi nimittelemään minua. Ei tulosta. Nosti sitten panoksia ja alkoi jauhaa kahdesta asiasta: he eivät koskaan ole seurustelleet, pelkästään hengailleet soluasunnossa yhdessä, ja että tämän jälkeen M on seksuaalisesti häntä ahdistellut.
Ihmiset alkoivat kyseenalaistaa että miksi sitten olet hänet vielä päästänyt asuntoosi, kutsunut kylään, pitänyt yhteyttä, ollut automatkoilla yhdessä jne. No, sitten alkoi se "no pitäisiköhän minun tehdä sitten rikosilmoitus". Siihen kohtaan kärysi minulta lopullisesti se käämi sitten.
Eräs ystävättäreni sitten kuunteli teennäistä valitusvirttä siitä että "voi kun paula vain tietäisi millainen M oikeasti on". Ystävätär rohkaisi laittamaan viestiä minulle.
Sain viestin. Viestin sisältö on aikalailla paskaa: M on väkisin suudellut, vaatinut kortsun kanssa suihinottoja ilman että asiaan on suostuttu, kourinut tissejä väkisin, hivellyt reittä autossa..
Vastasin mailiin. Ilmoitin että tiedän kaiken tämän ja tiedän, että tämä eksä oli tasan tarkkaan mukana. Makukortsu tuskin oli M:n preferenssi näinä kertoina? Joo, hän ehdotteli suihinottoa, toisinaan eksä, vai pitäisikö sanoa fwb-suhteen naispuoleinen osapuoli suostui, toisinaan ei. Kun hän pyyteli palvelusta johonkin asiaan, saattoi M kysyä että saako kahvin kanssa jälkkäriäkin. Ihan noin niinkun viesti-muodossa, ei paikanpäällä alistaen ja ahdistaen. 

Ja M:n osalta on sanottava että vaikea uskoa että ketään väkisin on suudellut kun ensimmäinen kielari on vaihdettu meidänkin osalta itseasiassa vasta maaliskuussa.  Ei ollut kovin intohimoinen suutelija, pelkkiä epävarmoja pikkupusuja, vaikka siinä kohtaa seksiäkin oli jo takana.. Toki heitän haasteen; jos sieltä joku löytyy todistamaan tämän vääräksi ja on niitä suudelmia M:n kanssa vaihdellut isoatikin ennen vuotta 2023 niin seison sitten korjattuna asian suhteen...

Onneksi niissä videoissa, joita heidän väliltään on, kuitenkin käy ilmi että suihinoton suorittaja ei ole veitsi kurkulla asian äärellä.

Hän myös syytti minua siitä että aiheetta väitin hänen käyttäneen henkistä väkivaltaa. Mutta sitähän se oli sekä suhteen aikana että sen jälkeen. Todennäköisesti kyllä M on ollut sanallisesti ilkeä, minä tiedän kyllä hänen ivallisen, sarkastisen ja ilkeän puolensa. Se harvoin suuntautuu minuun, mutta olen siitä äärimmäisen tietoinen. Se on hyvin peitelty puoli, mutta hei.. Useimmiten meillä sarkastisilla kusipäillä on se asiakaspalveluhymy naamalla tarvittaessa. Joten sori, en voi tuomita M:ää, toimin itse täsmälleen samoin.

Laitoin sitten viestiin että maanantaihin asti aikaa esittää anteeksipyyntö julkisesti siitä paskanjauhannasta että M olisi seksuaalisesti ahdistellut. Muistutus siitä että tutkintapöytäkirjat ovat käsittääkseni julkisia ja hänen aviomiehensä luettavissa, oli ehkä osaltaan syynä anteeksipyynnön saamiseen.
Ensimmäinen versio ei sisältänyt nimiä. 





Toinenkin versio, pyynnöstä lyhennetty sellainen, jätti lopulta pois sen mitä toivottiin: M:n koko nimen julkaisemisen / tägäämisen, jotta M voisi käyttää kyseistä anteeksipyyntöä siinä kohtaa kun tulevaisuudessa kaivetaan ahdistelusyytökset esiin. Sitä ei tullut. Kuvakin joka anteeksipyynnössä on, on täyttä vittuilua.




Se kolmeviikkoinen, mistä viesteissä puhutaan, oli ihan tovi sitten. M oli kesälomalla ja testasi kuinka kauan k.o ihminen on hiljaa jos M ei laita viestiä. Rohkaisin lopulta laittamaan ja sanoin että "kerro miltä susta tuntuu". Tilanteen nykykuvaushan on "pahoitit mielesi ja annoitkin mulle siitä palautteen todella suoraan." Juu, M antoi palautteen kertomalla että ikävöi, ja että tuntuu tosi paskalta kun tämä ystävä ei ota yhteyttä muulloin kun tarvitessaan jotain tätä nykyä. Että olisi kiva jos tämä kysyisi M:ltä joskus muutoin vain mitä kuuluu, tai edes jättäisi puhumatta päälle jos M yrittää kertoa jotain.

Jokainen tilanne, jota olen itseasiassa tovin seurannut vierestä, on ollut hyvin vääristynyt. Se, että väittää ettei suhdetta ole ollut, vain pelkkää hengailua.. Ja nyht lopulta kaikki asiat on väännetty niin että hän on viaton enkeli ja kärsinyt syvästi ahdistelevasta mulkusta (tämäkin kutsumanimi mm. ryhiksen kanssa löytyy eksän viesteistä..)
Nyt olen ämmä ja narttu, joka vaati anteeksipyyntöä.
Samaan aikaan tämä eksä myös selitti ettei ole minua haukkunut, eikä puhunut minusta pahaa. Lähes saman hengenvedon aikana oli mielenkiintoista nähdä ne viestit mitä hän on minusta puhunut. Miten M on muuttunut niin hirveäksi ihmiseksi kun tapasi minut. Ilmeisesti siis aika pitkän aikaa sitten.. Vaan paskamyrskyhän lähti liikkeelle vasta sitten kun tämä eksä tajusi kuka olen, ja että meillä oli kuin olikin jotain yhteistä historiaa ja yhteisiä tuttuja. Ensin oli yritys vääntää M ja minut erilleen paskaa jauhamalla ja se kun ei onnistunut niin muut irvikuvashowt siihen sitten kanssa.
Yritin aluksi muuten ottaa tämän paskashow:n kanssa yhteyttä eksän nykyiseen mieheen. Olisin sanonut hänelle aikalailla näin: "yritä saada hänet rauhottumaan, koska nyt puhutaan asioista joilla on oikea rikosnimike. Sä et halua tätä paskamyrskyä sun kumppanin osalta yhtään enempää ku mä mun."
Sain ignoren, joten ok. Mennään sitten tällä vaihteella. Se mitä tämä nainen ei halunnut minun kertovan miehelleen, liittyi varmaan tämän naisen toiseen eksään ja pikkusotilaaseen joka kaipaa huomiota. Ja ei, tällä ei viitattu heidän yhteiseen lapseensa.

Joten: mä en henkilökohtaisesti ymmärrä miksi nämä syytökset seksuaalisesta ahdistelusta ja paskanjauhaminen sekä minusta että M:stä. Me oltais, ja tässä kohtaa todellakin käytän ME-muotoa, annettu tämän kyseisen ihmisen poistua elämästämme ihan rauhassa. Sieltä tuli syytökset "mä luulin sun olevan yhden naisen mies". Joo, M on edelleen yhden naisen mies, ja siksi hyvä ihminen sä et ole enää kuvioissa. Mä olen. Se, että mulla on useita miehiä vaikka sä et voikaan ymmärtää tätä sairasta elämäntapaa ja "mitä sun äitiskin tosta sanoo?", niin se ei ole oikeasti sun päänsärky. Ei ole ollut koskaan, eikä tule olemaan. Joo, sun entinen poikaystävä 20 vuoden takaa on päätynyt nyt ilkeän nartun hyväksikäytettäväks. Mut sun omat mailit ja viestit sekä meille että sun kavereille kertoo sanoillaan sen että sä olet onnellinen kun ei tarvii sekaantua asiaan, sä haluat vaan et sut jätetään rauhaan ja että sä saat elää omaa elämääsi. 


Mitä jos nyt lukisit ne sanat, tiputat katkeruuden ja paskanjauhannan ja nimittelyn pois ja teet just niin: keräät oman elämäs rippeet ja keskityt elämään rauhassa? Me ei olla sun tielles asettumassa, kunhan sä et jatka tota aloittamaas linjaa vaan käännät sen paattis oikeesti nyt vaan uusiin tuuliin.

Ja ne jotka mut tuntee... Mä en tee tätä ilkeyttäni, vaan koska mun rakasta on uhattu. Sen myötä mun koko perhettä; mä en halua lasuja siitä että mä asun yhdessä jonkun seksuaalirikosihmisen kanssa. Mä en halua että ihmiset kuvittelee että mä en ole tietoinen näistä syytöksistä, enkä mä oikeasti jaksa niitä jauhaa "selväksi" kenenkään kanssa sen enempää kun mun kumppanitkaan. M on mikä on, ja me tiedetään mikä se eksä on. Me luotetaan M:ään.
Ja joo, tää paska vaikuttaa mun arkeen; M stressaa ja sillon se tuoksuu erilaiselle. Mun kainalopaikka on erituoksuinen kun 2 viikkoa sit, ja mä en tykkää siitä. Joten...





Ps. M:n luonteesta kuvaavaa on se, että kun sanoin että lopettaa ton paskanjauhannan tekemällä rikosilmotuksen eksänsä puheista tai laittaa fb:hen julkiseksi pyynnöksi että saa logit ihmisiltä joille tää eksä on jauhanut paskaa, M:n, eli haukutun, paskanjauhannan kohteena olevan ihmisen vastaus oli: "kaikki tulis julki.. Ja mä en halua olla se joka paskoo niiden avioliiton."
Joten anteeksi M. Mä tein tän sun selän takana. Mä toivon että sä joskus annat mulle anteeksi, ja mä toivon että tää ei riko meitä kokonaan.


6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Voi mikä ihana pikku reppana sun ”mies” on <3
Täytyy olla ”miehellä” selkäranka lapamadon luokkaa jos laittaa oman naisensa julkisesti puolustamaan ”kunniaansa”.
Ketään viatonta ihmistä ei voi valheilla loukata tai satuttaa, kukaan joka ei ole syyllistynyt asioihin mitä väitetään ei ota stressiä asiasta! Päinvastoin, nauraa partaansa että mitä paskaa jauhetaan eikä antaisi asialle mitään huomiota.
Siis JOS ne on oikeasti valheita.
Mutta kaikkea hyvää sinulle ja parisuhteeseesi joka on selkeästi hyvin terveellä pohjalla ja perustuu pelkkään luottamukseen ja molemminpuoliseen rehellisyyteen <3

-TC- kirjoitti...

Päästin sun aivopierun läpi yhdestä syystä: se kertoo että sulla, rakas anonyymi paskanjauhaja, ei ole mitään käsitystä aidosta parisuhteesta eikä pätkääkään sisälukutaitoa. Miten mahtaa oma sosiaalinen elämä sujua tällä hetkellä?

Anonyymi kirjoitti...

”Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa”… Jos haluat tietää henkilöllisyyteni niin kysy häneltä josta sinä tässä kirjoitat. Kiitos mielenkiinnostasi sosiaalista elämääni kohtaan :) Mitä vikaa mun sosiaalisessa elämässä voisi olla kun olen kaunis sekä ulkoa että sisältä? Kauniit kasvot, isot tissit, hoikka vyötärö ja pyöreä perse. Olen sosiaalisesti erittäin lahjakas, kaikille kiltti sekä mukava ihminen. Joten sosiaalisen elämän suhteen ei ole ollut ongelmaa kun paketti on kunnossa sekä ulkoa että sisältä. Mä tiedän sen liiankin hyvin kuinka vastenmielistä on kun miehet lääppii ja ahdistelee!! Jokaisella pitäisi olla oikeus omaan tilaan ja siihen ettei ketään kosketa ilman lupaa… :( Sen takia pidän jokaisen naisen puolta joka on kokenut ahdistelua, kun olen kokenut sitä itsekin ihan liikaa. Parisuhteista on kertynyt jonkun verran kokemusta ja sillä kokemuksella väitän että oikea mies pitää huolta naisesta, ottaa vastuun omista tekemisistään eikä uhriudu tai itke. Tai laita muita itkemään puolestaan.

-TC- kirjoitti...

Juu, se on ahdistavaa jos se on vastentahtoista. Tiedätkö, aika suuri osa huomiohuorista huutelee olemattomia, mikä tässäkin käy tekstistä hyvin ilmi jos keskittyy siihen mitä lukee. Exä on siis itse pyytänyt anteeksi aiheetonta syytöstään. Valitettavasti vaan ei niin monien korvien kuullen mitä on jauhanut syytöstään.
Ja kuten sisälukutaitoosi viittasin; tekstistäni käy ilmi että minä toimin M:n selän takana. Täysin hänen tietämättään.

En tiedä sinusta ja huolenpitämisestä että mitä kaipaat ja mitä saat, mutta en kyllä toistaiseksi ole itse ollut mitään enempää huolenpitoa vailla mitä olen saanut.
Ja mitä tulee siihen että mies ei uhriudu eikä itke.. No, siitä olen toista mieltä. Oikeanlaisessa parisuhteessa mies saa näyttää kumppanilleen haavoittuvaisuutensa. Uhriutumisesta en välitä itsekään, mutta itkeä saa kun olo on paska, laiminlyöty, haavoittuvainen tai muuta vastaavaa.

Anonyymi kirjoitti...

Huolestuttavinta on ettet sä taida itse millään tavalla ymmärtää sitä kuinka ala-arvoista ja täysin asiatonta sun on kirjoitella julkisesti jostain suihinotoista jne..? Mitä ne asiat edes sinulle tai kellekään muulle kuuluu?
Luuletko että tämä on sitä kontenttia joka sun mahdollisia seuraajia kiinnostaa? :D
Ja tämähän on vain sinun ”miehesi” totuus asioista….
Kuka tahansa meistä voi valehdella, manipuloida, muunnella totuutta ja johtaa tietoisesti harhaan… Kuka tahansa voi kirjoittaa nettiin mitä tahansa, tyhmä on se joka uskoo kaiken mitä lukee. Yhtä tyhmä on se, joka uskoo että muut uskoo netistä lukemansa asiat kyseenalaistamatta. Tämä on niin surullisen tuttu tarina, se noudattaa aina samaa kaavaa kun nämä ”miehet” puolustautuvat hyökkäämällä niitä naisia vastaan jotka yrittävät tuoda julki heidän vastenmielisen käytöksensä :(
Todella lapsellista julkaista katkeran miesvauvan itkua omassa blogissaan.
Kukaan normaalijärkinen ihminen ei tuollaista tekstiä julkaise.
Toivottavasti sun ”mies” keskittyy tulevaisuudessa vain sinuun ja jättää muut naiset rauhaan :( Toivottavasti sinäkin alat joskus myös arvostamaan itseäsi ja jätät tuollaisen ”miehen” omaan arvoonsa.

-TC- kirjoitti...

suihinotto on mainittu ylipäätään vain ja ainoastaan, kuten koko tämä kirjoituskin, koska eksäksi nimetty aloitti ihmeellisen kampanjan jotta saisi kumppanini näyttämään seksuaaliselta ahdistelijalta. Ja mistä tiedän että niin ei ole tapahtunut? Koska messengerviestit, whatsapp-viestit, sähköpostit, videot jne jne.
Kuka vain voi kirjoittaa, kuten tämän eksän tapauksessa on todettu. Se, että kykenee todistamaan sanansa tarvittaessa virkavallalle, on sitten eri asia. Minulla on aika paljon todisteita tässä näppäinteni ulottuvilla siitä että seksuaalista ahdistelua ei ole tapahtunut. Se, että olet siinä puolustelemassa, kertoo muuten tasan sen että tilanne on haitallinen kumppanilleni: tämä eksä on onnistunut saamaan puolelleen paskanjauhannallaan ihmisiä jotka eivät edes molempia osaopuolia tunne, ja se on juuri se miksi minä asian tähän avasin. Eksä tekee niin järkyttävää tuhoa valheillaan että ei mitään rajaa.