Päivä 25: Miten aiot jatkaa eteenpäin sen jälkeen, kun olet saavuttanut tavoitteesi?
En useinkaan uskalla ajatella niin pitkälle. Sen päätin jo "alussa"; että sen mitä pois saan, ei takaisin tule. Minä en jojottamaan ala, enkä näe mitään syytä miksi pitäisi tullakaan. Muutaman kilon (2-3) heittoja saa tulla, en heittäydy hysteeriseksi, kuten en tähänkään asti. Mutta se mikä on mennyttä, saa luvan todellakin olla mennyttä. Ja tähän astihan se on toiminut. Miksi ei toimisi vastaisuudessakin? Eli jatkan kuten tähän asti.
Se perkeleen partylite. En ole vissiin maininnut sen tarkemmin että miten kutsut menivät, ja siihen on syynsä. Halusin kertoa kaiken sitten kerralla.. Olisin halunnut hehkuttaa miten ihanan pöydän konsultit rakensivat, ja miten mahtavia tuoksuja saimme haistella. Ja miten minulla nyt on ihanat partylite-tammenlehdet somistamassa syksyn kunniaksi tietokonepöytääni. No, eivät ole. Eivätkä todennäköisesti tule.
Kutsut olivat siis jo yli kuukausi sitten. Sain alkuperäiseltä konsultilta (Anri Maurinsalo) tietopaketin ja krääsää, pari ihanaa tuikkivaakin paketissa. Myöhemmin hän oli sitten vielä yhteydessä puhelimitse, ja kyseli, että voiko hän ottaa uuden konsultin mukaan. Minulla ei tietysti ollut mitään sitä vastaan, vaan odotin innolla kutsuja! Ystävättäreni leipoi muffinsseja, jotka olivat hieman lässähtäneitä mutta mahtavan makuisia. Itse tein pari suolaista piirakkaa ja sen sellaista.
Vieraat kuitenkin peruivat yksi kerrallaan tulonsa, joten meitä oli sitten minä, miehekkeen serkku, anoppi ja ystävättäreni. Anoppini joutui ottamaan tuttavansa puolivuotiaan mukulan mukaan, joka huusi koko kutsujen ajan. Miehekkeelle maailman isoin kiitos ja hali, kun jaksoi paijata mukulaa kutsujen ajan.
Saimme tilauksen kasaan, joka jäi sitten alle 100 euron, joten pientoimituslisä oli sitten luvassa. Lupasimme kysellä ihmisiltä jos joku sitten ottaisi vielä jotain, jotenka sovimme että ilmoitan sitten parin päivän päästä mitä lisätään tilaukseen.. Tästä eteenpäin siis tämä uusi, ensimmäisiä kutsuja pitävä konsultti (Katariina Laurema) otti tilauksen hoitaakseen.
Kyselimme vielä mahdollisuudesta järjestää uudet kutsut lähempänä joulua, sillä kokemus oli siinä vaiheessa muutoin hyvä, mutta vieraat uupuivat. Joka tapauksessa nuuskimme innoissamme kynttilöitä ja hypistelimme somisteita. Mahtavan näköistä kaikenkaikkiaan! Olimme kuitenkin varmoja että järjestämme uudet kutsut "pikkujoulun merkeissä".
Kuinka ollakaan, kukaan ei sitten ottanut mitään, ja päätimme ystävättäreni kanssa molemmat tyrkätä kympin lisää omiin tilauksiimme. Ystävättäreni oli jo oman tilauksensa maksanut ja heittänyt tilinumeron menemään, joten laitoin tiedon konsultille että mitä tulee lisää, ja kyselin, että voiko ystävättäreni tilauksen laskuttaa meidän tilauksemme yhteydessä, kun käytettiin siinä miehen luottokorttia sitten. Vastausta ei kuulunut koskaan. Eikä vahvistusta, että lisätilaus oli mennyt perille.
Muutakuin sitten viikkoa, paria myöhemmin, kun konsultti oli yhteydessä ystävättäreeni että tilauksesta puuttuu se n. 10 euroa. Hän makseli sitten, saatuaan tilinumeron uudestaan. Siinä vaiheessa konsultilta tuli minullekin jotain viestiä: "oletko laittanut jotain viestiä tuon lisätilauksen jälkeen, sillä jos olet, en ole saanut mitään". No, olinhan minä. Kyselin sitten vielä jotain, mutta vastausta ei tullut.
Jäimme odottelemaan tilausta.
No, sitten tuli konsultilta sähköpostia taas parin päivän päästä, että emännän etua tulisi nyt 16 euroa, että mitäs laitetaan. Vastasin että mitä vaan, en jaksa miettiä; jotain hyvänhajuista tuikkua tai votiivia, se ja sama. Viikkoa myöhemmin hän vastasi että miten olisi piparminttu? Jos sopii, vastaa viestiin niin laitetaan tilaus menemään. Vastasin, ja oletin taas että tilaus lähti menemään.
No, sitten tuli taas viestiä että se tammenlehtitrio on loppunut. Mitä tilalle? Tammenlehtitrion tarjoushinta tuikkivineen oli 19.90. No, en nyt halunnut ainakaan enempää tuikkuja, joten päätettiin että otan sitten ne vaahteranlehdet, joskin hinta, ilman tuikkivia, oli 35 euroa. Näin olin nostanut tilaukseni hintaa hiljalleen lähes 90 euroon.
Sitten taas odottelemaan, josko tilaus tulisi nyt sitten. Sitten tuleekin ilmoitusta että se emännän etu nousisi taas muutamalla eurolla. Kivahdin että antaa olla, ihan se ja sama, minä haluan sen helvetin tilauksen jo tänne, sen kun piti alunperin tulla viikon sisällä maksuista. No, hän lupasi laittaa omalta tililtään sitten rahaa tililleni sen emännän edun verran. En usko että koskaan sellaista tapahtuu.
Juttelin ystävättäreni kanssa ja sovimme että jos nyt homma ei luista, niin puramme kaupan. Laitoin asiasta viestiä konsultille, ja mitään vastausta ei tullut sillä kertaa. Yritin soittaa, mutta puhelimeen ei vastattu. Yritin soittaa alkuperäiselle konsultille, Anrille, mutta siihenkään puhelimeen ei vastattu, eikä kukaan soittanut takaisin.
Tässä vaiheessa eräs toinen ystäväni oli kuunnellut tuskailuani partyliten kanssa, joten hän oli kysellyt omalta ystävältään ja konsultilta, että miten tulisi menetellä. Lopulta päädyin itse juttelemaan tämän konsultin kanssa, joka selvitteli asiaa: ensinnäkin tammenlehdet eivät olleet "loppu", vaan tarjous oli päättynyt, koska tilauksen tallennusaika oli mennyt umpeen. Kyseessä oli syyskuun tarjous, jossa siis tilauksen tallennusaika loppui lokakuun ensimmäisellä viikolla. Eli tämä konsultti, Katariina, ei ollut vain yksinkertaisesti tallentanut tilausta ajoissa, ja minä menetin mahdollisuuden saada nuo haluamani tammenlehdet. (Jos jollakulla on ylimääräisenä, niin edelleen ostaisin mielelläni johonkin asevelihintaan tuon partyliten tammenlehtitrion..)
Muutenkin tämä ulkopuolinen konsultti kertoi toiminnasta asiallisesti, neuvoi miten saan kaupan purettua, ja kertoi että se luottokortilta laskutus ystävättäreni tapauksessa olisi onnistunut. Ja kertoi myös, että tämä konsultti ei ole missään vaiheessa tallentanut tilausta ennen k.o hetkeä, koska sitä ei olisi sen jälkeen voinut muuttaa jne.
No, samana iltana sitten kuului tästä Katariinastakin taas. Hän ilmoitti ettei saa luottokorttiveloitusta läpi. Kyseli sitten mikä voisi olla hätänä. Selvittelin että tilillä oli rahaa, luoton puolella oli varaa, kortin numero oli oikea ja ties mitä. Juttelin vielä sen ulkopuolisen konsultin kanssakin, ja hän sanoi joskus törmänneensä samanlaiseen virheilmoitukseen, että se on vain yritettävä uudelleen. Välitin viestin.
Katariina kysyi, että onnistuuko tilisiirto sitten jos ei korttiveloitusta saada läpi. Ilmoitin että onnistuu, ja mietin että jos ei tämä asia seuraavana päivänä ratkea, minä tosiaan perun tämän kaupan. Niin julmetusti tästä partylite-tilauksesta on ollut stressiä ja vitutusta.
Ulkopuolinen konsultti vielä vihjaisi, että jos konsultilla on sähköpostiosoitteeni tiedossa, ja hänellähän oli, niin saan sähköpostiini vahvistuksen kun paketti lähtee Hollannista, ja siinä samassa saan sitten seurantanumeron. Sitä viestiä en sähköpostiini koskaan saanut.
Sen sijaan illalla silloin sain viestin että Katariina teki kaiken uudelleen, ja veloitus menikin läpi kuin ihmeen kaupalla. Sen verran hän puhelimessa jossain vaiheessa pahoitteli, että kun on ollut muita tilauksia niin ei ole kerennyt tähän syventyä. Niin, tottakai ne muiden tilaukset, jotka olivat meidän jälkeemme tulleet, olivat tärkeämpiä. Minä koin kuitenkin että minun lähes 90 euron tilaukseni ja ne muutamat kympit ystävättäreltäni ja anopiltani olivat kuitenkin YHTÄ TÄRKEITÄ. Meille raha oli ISO sijoitus, ja toivoimme sillä rahalla palvelua. No, sitä emme saaneet, vaan jokainen on saanut odottaa, odottaa ja vähän vielä odottaa. Ja roppakaupalla pahaa mieltä.
Tänään sain aamulla puhelun että "lähettifirmasta moi. Mulla ois täällä tämmönen partylite-tilaus tulossa sippolankadulle,tulisin siinä 11-14 välillä, sopiiko?". Hyvä etten kiljunut lähetin korvaan että kyllä helvetissä sopii, tuo jo !
Eli pakettia odotellessa.
Jokatapauksessa: En suosittele partylite-kutsujen järjestämistä kenellekään. En suosittele partyliten kautta tilaamaan ainakaan kyseisten konsulttejen kautta YHTÄÄN MITÄÄN IKINÄ. En ole koskaan saanut keneltäkään näin helvetin huonoa palvelua, jolle olen tuollaisen summan rahaa vähistäni kantanut. En ole saanut mistään nettikaupasta näin huonoa palvelua. En ole saanut livekaupoista näin huonoa palvelua vaikka olen nirsoillut ja esim. tehnyt kaupan purkamista.
Kynttilöiden tuoksut ja ihanuus eivät korvaa sitä määrää pahaa mieltä mitä tosiaan olen tässä kuluneen reilun kuukauden aikana saanut kestää. Enkä tule partylitelta ostamaan todennäköisesti enää mitään. Konsulttihan tästä ei mitään saa, paitsi rahaa. Ehkä se summa on vähäinen, mutta onpahan silti. Ei varoitusta, ei moitteita, ei mitään. Minä menetin tammenlehdet ja minä menetin rahaa ottaessani toisenlaisen tuotteen tilalle. Minä menetin hermoni.
2 kommenttia:
Mä en ole koskaan ollut kynttiläkutsuilla enkä muovikippokutsuilla :O
Oikeesti partylitet on ihania, jos vaan on konsultti joka sit hoitaa homman, ja sellanen porukka joka makselee ajoissa. Mut järjestää ei kannata.
Muovikippokutsut on _vielä_ ylihintasempia ku partylitet, ja niistä kuluneista kipoista ei pääse edes eroon yhtä näppärästi ku kynttilöistä polttamalla ;)
Lähetä kommentti